Odkąd powstał internet, wraz z jego stopniowym rozprzestrzenianiem się, stawał się on on platformą dla coraz większej liczby dziedzin ludzkiej aktywności. Nie inaczej stało się w przypadku handlu i bardzo szybko zaczęły powstawać sklepy internetowe, a następnie inne rodzaje działalności gospodarczej, które jako swoje główne medium wykorzystywały właśnie globalną sieć. Z tego też powodu stopniowo rosło zapotrzebowanie na reklamę na łamach internetowych portali oraz witryn, które szybko stały się faktem. Z początku bannery miały formę zwykłych plików graficznych umieszczanych w odpowiednich miejscach strony, potem zaczęły przybierać inne kształty – animacji, którym w pewnym momencie zaczął towarzyszyć dźwięk. Kiedy pojawiły się wyszukiwarki internetowe, coraz więcej właścicieli stron oraz serwisów zaczęło przykładać wagę do tego, jak wysoką pozycję zajmują w wynikach ich portale, dlatego też rozwinęło się pozycjonowanie stron internetowych, przybierające rozmaite formy. Jak widać, różnorodność reklamy internetowej jest ogromna.